وضغیت وبلاگ ما؟

آمار مطالب

کل مطالب : 548
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 328
باردید دیروز : 590
بازدید هفته : 2420
بازدید ماه : 10265
بازدید سال : 208480
بازدید کلی : 551384

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مثل باران باشیم و آدرس mobinir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نویسنده : BARANE313
تاریخ : جمعه 1 شهريور 1392
نظرات

مریخ نورد «فرصت» به اردوگاه زمستانی خود رسید

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
167-7.JPG

بر اساس اعلام ناسا، مریخ نورد فرصت به سایت مورد نظر برای گذراندن ششمین زمستان مریخی رسیده است.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو مریخ نورد روح و فرصت ناسا در سال 2003 میلادی با هدف بررسی خاک و سنگ ها برای یافتن نشانه های احتمالی وجود آب در مریخ، راهی سیاره سرخ شدند.

 

مریخ نورد روح (Spirit) در ماه می سال 2009 در خاک نرم مریخ گرفتار شد و تلاش 9 ماهه محققان ناسا برای خارج کردن ربات بی نتیجه باقی ماند و فعالیت آن رسما در سال 2010 میلادی پایان یافت، اما مریخ نورد فرصت (Opportunity) همچنان به فعالیت های اکتشافی خود در این سیاره ادامه می دهد.

 

مریخ نورد فرصت در روزهای نخست ماه آگوست 2013 میلادی (مرداد ماه) پس از سه ماه مسیرپیمایی به طول 2.4 کیلومتر به منطقه ای موسوم به Solander Point رسیده است؛ با ادامه حرکت به سمت شیب رو به شمال این منطقه، نور لازم برای شارژ کردن پنل های خورشیدی مریخ نورد در طول زمستان فراهم می شود.

 

طول روزها در نیمکره جنوبی مریخ در حال کوتاه تر شدن است و میزان نور خورشید در ماه فوریه 2014 میلادی (بهمن ماه) به حداقل ممکن می رسد.

 

«مت گولومبک» از محققان آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا تأکید می کند: فرصت به سایت مورد نظر برای گذراندن ششمین زمستان مریخی رسیده و بررسی دو بخش زمین‌شناسی این منطقه آغاز شده است.

 

یکی از این بخش ها دارای شواهدی از تماس طولانی مدت با آب اسیدی بوده و بخش دیگر نیز حاوی مواد معدنی است که در تماس با آب مایع طبیعی شکل گرفته اند.

 

پیش بینی می شود که مریخ نورد فرصت تا اواسط ماه دسامبر (آذر ماه) به شیب رو به شمال منطقه Solander Point رسیده و زمستان مریخی در این منطقه سپری شود.

ایسنا

تعداد بازدید از این مطلب: 2523
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : یک شنبه 27 مرداد 1392
نظرات

انسان های خوب

همچو انعکاس ماه در زلال برکه اند

لمس شدنی نیستند ولی زیبایی بخش ظلمت شبند.

 اینجا مردم همیشه از مردم صحبت می کنند ولی هیچ کس مردم نیست.

http://www.bardegikalamat.blogfa.com/

تعداد بازدید از این مطلب: 2788
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : BARANE313
تاریخ : شنبه 26 مرداد 1392
نظرات

 

 

شایعات اپلی: آیفون ۱۲۸ گیگابایتی به همراه حسگر اثر انگشت

دیگر تقریباً از بابت معرفی دو مدل آیفون در مراسم ۱۹ شهریور مطمئنیم. 5S و مدل ارزان قیمت آن 5C دو تلفن هوشمند کمپانی اپل خواهند بود که اولی در ادامه خط سیر گذشته این شرکت تولید می شود در حالی که 5C طبقات پایین تر اقتصادی را هدف گرفته.
 
تا حالا شایعه های مختلفی از چند و چون این دو تلفن شنیده ایم که در هر کدام روی یک ویژگی دستگاه ها تمرکز شده. اما بشنوید از آخرین خبرها -شاید هم شایعه ها- اولی اینکه ظاهراً اپل در ازای تولید یک مدل ارزانتر قرار است برای دوستداران حافظه های زیاد -شما بخوانید کالاهای گران- یک نسخه از 5S را با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت حافظه روانه بازار کند.
 
در هر حرفه ای یک کار درست وجود دارد که در اصطلاح «شاه» گفته می شود. حرفه شریف لو دهی و شایعه پراکنی هم جدای از این قاعده نیست. شاه خبرچینی به نام مینگ-چی کو (!) که در کنار تحلیل گری، پیش بینی هایش هم اغلب به حقیقت می پیوندند این خبر را داده.
 
گفته می شود قیمت احتمالی این نسخه پرظرفیت، تحت قرار داد اپراتوری ۴۹۹ دلار خواهد بود. ایشان همچنین پیش بینی کرده اند که آیفون آینده با تراشه A7 و مجهز به یک گیگابایت رَمِ LPDDR3 عرضه خواهد شد. این تراشه بر پایه معماری ARMv8 ساخته شده که نسبت به A6 تا بیست درصد بهره وری انرژی بیشتری دارد.
 
این تحلیل گر تایید کرده که در آیفون 5S از دوربین بهتری با گشادگی F/2.0 و فلش ال ای دی دوتایی استفاده خواهد شد. این مورد می تواند نوید بخش کارایی بهتر دوربین آیفون در شرایط کم نور باشد.
 
رنگ طلایی هم که اخیراً در کنار مشکی سنتی و سفید یخچالی به رنگ انتخابی آیفون بدل شده در مدل جدید نیز وجود خواهد داشت.
 

و اما شایعه بعدی که این یکی کار یگان پشتیبان در بخش لو دهی فناوری است. اگر خاطرتان باشد قبل از معرفی تلفن LG G2 شایعه سازان عکس هایی از پشت آنبه ما نشان دادند و مدعی شدند که حسگر اثر انگشتی در آن تعبیه شده و کذا و کذا. آخر سر هم معلوم شد این طور نبوده و آن قسمت برای کم و زیاد کردن صدای تلفن به کار می رود.
 
ولی از آنجا که حافظه کوتاه مدت است و شایعه سازان از این مسئله مطلع، لباس حسگر اثر انگشت را این بار بر تن آیفون کرده اند. شاهد مدعا را هم این آورده اند که در نسخه چهارم بتای iOS7 کد اسکنر بیومتریک دیده شدهو چون اپل معظم کار بی حکمت نمی کند یعنی 5S اثر انگشت را تشخیص خواهد داد.
 
ما در نارنجی مثل شما فعلاً فقط این شایعات را می شنویم و نه تکذیب می کنیم، نه تایید. اگر بعد از معرفی دستگاه حسگری بر تن آیفون 5S یافتیم خوشحال می شویم چون می توان استفاده های متنوعی برای آن مترتب شد و اگر هم ندیدیم، منتظر می مانیم تا روزی در تلفنی این قابلیت را ببینیم. شما راه بهتری سراغ دارید؟
منبع نارنجی
تعداد بازدید از این مطلب: 5567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392
نظرات

ممکنه منتظر مهمان عزیزی بود ولی مهیای پذیرش او نبود ؟!

البته که غیر ممکنه !

افسوس که ما " غیر ممکن "  رو ممکن ساختیم و " ممکن " رو غیر ممکن ...

در وبلاگی چه زیبا نوشته شده بود که :

" امام زمان آمدنی نیست ، بلکه آوردنی است. "

و این جمعه هم گذشت ...

تعداد بازدید از این مطلب: 3114
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392
نظرات

شعر امام زمان

 

شعر,شعرامام زمان,شعر برای امام زمان,شعرهای امام زمان

 

«شعر امام زمان»

 

اي آنکه در نگاهت حجمي زنور داري

کي از مسير کوچه قصد عبور داري؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابي

اي آنکه در حجابت درياي نور داري

من غرق در گناهم، کي مي کني نگاهم؟

برعکس چشمهايم چشمي صبور داري

از پرده ها برون شد، سوز نهاني ما

کوک است ساز دلها، کي ميل شور داري؟

در خواب ديده بودم، يک شب فروغ رويت

کي در سراي چشمم، قصد ظهور داري؟

 

*****شعر امام زمان******

 

«شعر امام زمان»

از ميان اشک ها خنديده مي آيد کسي خواب بيداري ما را ديده مي آيد کسي
با ترنم با ترانه با سروش سبز آب از گلوي بيشه خشکيده مي آيد کسي
مثل عطر تازه تک جنگل باران زده در سلام بادها پيچيده مي آيد کسي
کهکشاني از پرستو در پناهش پرفشان آسمان در آسمان کوچيده مي آيد کسي
خواب ديدم , خواب ديده در خيالي ديده اند از شب ما روز را پرسيده مي آيد کسي

 

*****شعر امام زمان******

 

شعر,شعرامام زمان,شعر برای امام زمان,شعرهای امام زمان

 

«شعر امام زمان»

 

گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن

گفتم به نام نامیت هر دم بنازم گفتا که از اعمال نیکت سرفرازم

گفتم که دیدار تو باشد آرزویم گفتا که در کوی عمل کن جستجویم
گفتم بیا جانم پر از شهد صفا کن گفتا به عهد بندگی با حق وفا کن
گفتم به مهدی بر من دلخسته رو کن گفتا ز تقوا کسب عز و آبرو کن
گفتم دلم با نور ایمان منجلی کن گفتا تمسک بر کتاب و هم عمل کن
گفتم ز حق دارم تمنای سکینه گفتا بشوی از دل غبار حقد و کینه
گفتم رخت را از من واله مگردان گفتا دلی را با ستم از خود مرنجان
گفتم به جان مادرت من را دعا کن گفتا که جانت پاک از بهر خدا کن
گفتم  ز هجران تو قلبی تنگ دارم گفتا ز قول بی عمل من ننگ دارم
گفتم دمی با من ز رافت گفتگو کن گفتا به آب دیده دل را شستشو کن
گفتم دلم از بند غم آزاد گردان گفتا که دل با یاد حق آباد گردان
گفتم که شام تا دلها را سحر کن گفتا دعا همواره با اشک بصر کن
گفتم که از هجران رویت بی قرارم گفتا که روز وصل را در انتظارم

 

*****شعر امام زمان******

 

شعر,شعرامام زمان,شعر برای امام زمان,شعرهای امام زمان

 

«شعر امام زمان»

 

مجنون شدم که راهی صحرا کنی مرا گاهی غبار جاده ی لیلا، کنی مرا کوچک همیشه دور ز لطف بزرگ نیست قطره شدم که راهی دریا کنی مرا پیش طبیب آمده‌ام، درد می‌کشم شاید قرار نیست مداوا کنی مرا من آمدم که این گره ها وا شود همین! اصلا بنا نبود ز سر وا کنی مرا حالا که فکر آخرتم را نمی­کنم حق می­دهم که بنده دنیا کنی مرا من، سالهاست میوه ی خوبی نداده‌ام وقتش نیامده که شکوفا کنی مرا آقا برای تو نه ! برای خودم بد است هر هفته در گناه، تماشا کنی مرا من گم شدم ؛ تو آینه‌ای گم نمی‌شوی وقتش شده بیائی و پیدا کنی مرا این بار با نگاه کریمانه‌ات ببین شاید غلام خانه زهرا کنی مرا *علی اکبر لطیفیان*

تعداد بازدید از این مطلب: 14804
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392
نظرات
 
حضرت علی عليه السلام فرمودند :
نماز را در وقت تعيين شده آن به جاى آور، به خاطر فراغت از نماز شتاب مکن! و به بهانه کار و گرفتاری، به تاخير ميانداز!
بدان که همه اعمال تو بسته به نماز توست.

تعداد بازدید از این مطلب: 2540
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392
نظرات



حسرتش
به دلم مانده،

که
یکبار نمازی قسمتم شود ،

بدون
یادی از دنیا ؛ پر از یاد خدا !

دلم
به دو رکعتش هم راضیست ...



تعداد بازدید از این مطلب: 2646
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392
نظرات

هرچه میخواهد دل تنگت بگو        

آقات داره میشنوه..........       

این تاپیک مخصوص اینه هرکی هرچی میخواد برای آقاش امام زمان بزاره  اینجا از درد و دل گرفته تا متن و شعر و دلتنگی میتونید خصوصی بدید

              امیدوارم استقبال بشه.       

نظرات هم آزاده

 

برای تعجیل در فر ج امام زمان صلوات    

تعداد بازدید از این مطلب: 3258
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : جمعه 18 مرداد 1392
نظرات

عید فطر مبارکخجالتی

تعداد بازدید از این مطلب: 2660
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : BARANE313
تاریخ : سه شنبه 15 مرداد 1392
نظرات

وقتی چهره‌ها گواهی می‌دهند


بوزینگان کسانی اند که در دنیا سخن‏چین بودند. خوكان همانهایی هستند که حرام خوری شد سیره شان. سرنگونان کسانی اند که رباخواری شد پیشه شان. كوران قاضیانی هستند که در داوری ستم کردند و رأی ظالمانه دادند. كر و لالان در دنیا خودپسند بودند و آنها كه زبان خود مى‏جوند کسانی هستند که در دنیا اهل غیبت بودند.

 


 

قرآن کریم در آیه 151 سوره مبارکه بقره چهار وظیفه را جزء برنامه های اصلی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بیان می کند. یکی از آنها، تعلیم علومی است که بشر هیچ گاه نمی توانست با عقل و اندیشه خود به آنها دست پیدا کند؛ «وَ یُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ» که از این علوم به علوم صرفاً نقلی یاد می شود.

 

 

بخشی از این نوع علم به اوضاع و احوال قیامت اختصاص دارد. اوضاع و احوالی که اگر نبود نَقل و ره آورد وحی، محال بود بشر بتواند به گوشه ای از آن هم دست پیدا کند. ما چون ایمان داریم که قرآن سخن خداست (82/نساء) و هر چه را که خدا بگوید عین حقیقت است (42/فصلت) بنابراین یقین داریم هر چه را هم که خداوند در مورد قیامت گفته است همه حق است و موجود؛ چه برای ما قابل درک و هضم باشد و چه نباشد.

بخشی از این اخبار مربوط می شود به وضعیت چهره انسانها در قیامت که در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.

اوج جلوه گری دو رنگ دیگر به قیامت حواله شد. در آن روز موعود چهره‏هایى سفید و نورانى و چهره‏هایى تاریك و سیاه خواهد بود؛ «یَوْمَ تَبْیَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ» به آنها كه چهره‏هاى سیاه و تاریك دارند گفته مى‏شود: چرا بعد از ایمان، راه كفر را پیمودید؟ در مقابل آنها، مؤمنان اند که چهره‏هایشان سفید شده و غرق در دریاى رحمت الهى خواهند بود و جاودانه در آن زندگىِ آرام بخش به سر می برند

 

 

رنگ رخساره خبر می دهد از سرّ درون

خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده است که رنگ چهره او متاثر از حالات درونش تغییر می کند. دو رنگ به این دنیا اختصاص دارد و دو رنگ به قیامت. اما آن دو رنگ دنیایی یکی زرد است و دیگری قرمز. اولی در مواقع ترس یا اضطرابِ درون بر چهره می نشیند و دومی یا در اثر شدت ناراحتی و عصبانیت است و یا شرمندگی و خجالت.

اوج جلوه گری دو رنگ دیگر به قیامت حواله شد. در آن روز موعود چهره‏هایى سفید و نورانى و چهره‏هایى تاریك و سیاه خواهد بود؛ «یَوْمَ تَبْیَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ» به آنها كه چهره‏هاى سیاه و تاریك دارند گفته مى‏شود: چرا بعد از ایمان، راه كفر را پیمودید؟ در مقابل آنها، مؤمنان اند که چهره‏هایشان سفید شده و غرق در دریاى رحمت الهى خواهند بود و جاودانه در آن زندگىِ آرام بخش به سر می برند. (106-107/آل عمران)

در آیه دیگر قرآن نیز به این حقیقت اشاره شده از جمله در باره كسانى كه پشت سر هم مرتكب گناه مى‏شوند مى‏خوانیم «كَأَنَّما أُغْشِیَتْ وُجُوهُهُمْ قِطَعاً مِنَ اللَّیْلِ مُظْلِماً»؛ گویى صورت آنها را پاره‏هاى تاریك شب پوشانیده است.(27/یونس ع)

 

چهره ها حکم پرونده را دارند

در آیه 39 سوره الرحمن آمده است: «فَیَوْمَئذٍ لَّا یُسئَلُ عَن ذَنبِهِ إِنسٌ وَ لَا جَانٌ‏»؛ پس در آن روز از گناه هیچ انسان و جنی سوال نمی شود؛ زیرا «یُعْرَفُ الْمُجْرِمُونَ بِسیماهُمْ»؛ گنهكاران از سیمایشان شناخته شوند. (41/الرحمن)

مرحوم سید هاشم بحرانی صاحب تفسیر البرهان، ذیل آیه «یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» (18/نبأ) روایتی را نقل می کند که شرح این وضعیت است:

 

معاذ تعریف می کند که من در مورد هول و وحشت هاى قیامت از پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله) سؤالى كردم. فرمود: معاذ! از مطلب عظیمى پرسیدى. سپس اشك از دیدگان مباركش فرو ریخت و فرمود: در آن روز ده گروه از امت وارد صحنه قیامت می شوند به گونه ای که هر گروه قیافه و شکل خاص خودش را دارد:

عده ای به صورت میمون می آیند و عده ای دیگر به شکل خوك. گروهی سرشان به طرف پایین است و پا به طرف بالا دارند به گونه ای كه صورتشان به زمین ‏كشیده می شود. دسته ای كورند و دسته ای دیگر، كر و لال. بعضى زبانشان از دهان درآمده و روى سینه افتاده و این در حالیست که چرك از آن مى‏ریزد به طورى كه همه را اذیت مى‏كند. بعضى هم دست و پایشان بریده است و بعضى دیگر به چوبه‏هاى دار آتشین آویخته شده‏اند. عده ای هم از مردار بدبوترند. برخی پیراهن هایی از قیر داغ بر تن دارند كه به پوست بدنشان چسبیده است.

 

اینها چه کسانی اند؟

در ادامه روایت حضرت به این سوال پاسخ می دهد؛ پاسخی که در حقیقت، بیان واقعیت برخی از گناهان است. اگر کسی به این گناهان عادت کرد و آن خصلت ناپسند، جزء جان و حقیقت او شد؛ در قیامت هم که روز ظهور حق است به این شکل هایی که در روایت آمده است وارد صحنه قیامت می شود.

بر این اساس حضرت فرموند:

بوزینگان کسانی اند که در دنیا سخن‏چین بودند. خوكان همانهایی هستند که حرام خوری شد سیره شان. سرنگونان کسانی اند که رباخواری شد پیشه شان. كوران قاضیانی هستند که در داوری ستم کردند و رأی ظالمانه دادند. كر و لالان در دنیا خودپسند بودند و آنها كه زبان خود مى‏جوند کسانی هستند که در دنیا اهل غیبت بودند. دست و پا بریدگان کسانی هستند که مدام همسایه های خود را آزار دادند. به دار آویختگان همانها هستند که با بدگوی مردم آنان را به چنگال خونین زورمندان ستمگر دچار مى‏كردند. و متعفنان كسانى هستند كه عنان نفس عالى بشرى را به دست شهوت و كامروایى سپرده و از پرداخت حقوق الهى خوددارى نمودند و دسته‏ اخیر که مردمی متكبر و فخر فروش‏اند.

عده ای به صورت میمون می آیند و عده ای دیگر به شکل خوك. گروهی سرشان به طرف پایین است و پا به طرف بالا دارند به گونه ای كه صورتشان به زمین ‏كشیده می شود. دسته ای كورند و دسته ای دیگر، كر و لال. بعضى زبانشان از دهان درآمده و روى سینه افتاده و این در حالیست که چرك از آن مى‏ریزد به طورى كه همه را اذیت مى‏كند. بعضى هم دست و پایشان بریده است و بعضى دیگر به چوبه‏هاى دار آتشین آویخته شده‏اند. عده ای هم از مردار بدبوترند. برخی پیراهنهایی از قیر داغ بر تن دارند كه به پوست بدنشان چسبیده است

توضیحی برای این روایت

در آیات متعددی از قرآن کریم عاقبت تبهکاران را دو چیز اعلام می کند: «مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصیرُ» یکی جهنم است که نیازی به توضیح ندارد و دیگری «مَصیر» بد است که نیازمند توضیح است.

«مصیر» از ریشه «ص ی ر»، «صار» گرفته شده که به معنای صیرورت و گردیدن است. به عنوان مثال وقتی دانه ای پس از کاشت و طی فرایند رشد تبدیل به خوشه گیاهی شد به «شدن» می گویند «صیرورت» و «مصیر». (ر.ک: التحقیق 6/311)

پس «بِئْسَ الْمَصیرُ» یعنی «بد تبدیل شدنی» مانند اینکه دانه، فرآیند رشد و بالندگی را درست طی نکند و در اثر همین سوء رشد گندیده و پوسیده شود که در این موقع گفته می شود آن دانه فاسد شد و رشد نکرد.

روح انسان هم اینگونه است اگر تعالیم الهی را آموخت و به کار بست، فرشته خو «می شود» و با چهره ای انسانی و نورانی وارد قیامت می شود. اما اگر تعالیم الهی را به پشت سر انداخت و به آن بی اعتنایی کرد درنده خو «می شود» و با چهره ای سیاه و حیوانی به قیامت احضار و به جهنم پرتاب می شود.

«وُجُوهٌ یَوْمَئذٍ مُّسْفِرَةٌ * ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ * وَ وُجُوهٌ یَوْمَئذٍ عَلَیهَْا غَبرََةٌ * تَرْهَقُهَا قَترََةٌ * أُوْلَئكَ هُمُ الْكَفَرَةُ الْفَجَرَةُ»؛ در آن روز چهره‏هایى درخشان، خندان و نورانیند، و چهره‏هایى تاریك كه سیاهى مخصوصى آن را پوشانیده است؛ آنان همان منکران و تبهکارانند که در دنیا خدا و دین او را منکر شده و نپذیرفتند.‏ (عبس/38-42)

 

گریزی به یک آیه

با توجه به آیات و روایاتی که بیان کردیم برای ما معلوم می شود که معنای آیه «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ»(179/اعراف) که در وصف اهل جهنم نازل شده؛ توهین و اهانت به آنها نیست؛ بلکه حقیقت درونی آنهاست که در قیامت نمایان خواهد شد.

امید پیشگر

بخش قرآن تبیان

تعداد بازدید از این مطلب: 2579
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چترها را باید بست زیر باران باید رفت فکر را خاطره را زیر باران باید برد با همه مردم شهر زیر باران باید رفت دوست را زیر باران باید برد عشق را زیر باران باید پیدا کرد زیر باران باید بازی کرد زیر باران باید چیز نوشت حرف زد نیلوفر کاشت زندگی تر شدن پی در پی زندگی آب تنی کردن در حوضچه "اکنون" است رخت ها را بکنیم آب در یک قدمی است ... سهراب سپهری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود